A vállalat a Centrica Business Solutions segítségével strukturált szén-dioxid-mentesítési programot indított.
Az északkelet-olaszországi Palladio gyógyszeripari vállalatcsoport eredete a háború utáni időszakra nyúlik vissza, amikor Antonio Marchi – apja, Girolamo nyomdokaiba lépve – átvette egy aprócska nyomda igazgatását. 1946-at írtunk akkor – s azóta a vállalat egy percre sem akasztotta szögre az innováció és a fenntarthatóság feladatait; sőt azokat fejlődése zálogának tartja. Nem véletlen, hogy a cég neve mára a minőség és a megbízhatóság szinonimájává vált.
A Palladio Group a gyógyszeripari csomagolási szegmensben úgy szerezte meg pozícióját, hogy hűen követte a gyógyszerpiac fejlődését, és szolgáltatásait a piac változó igényeihez igazította, mind a biztonság, mind az ellenőrzés, mind a nyomon követés tekintetében. Ma már több mint 800 alkalmazottat foglalkoztat nyolc üzemben Olaszországban, Írországban, Szerbiában és Oroszországban, akik személyre szabott termékekkel és a legkorszerűbb szolgáltatásokkal képesek nap mint nap megfelelni ügyfeleik igényeinek.
Az olaszországi üzem a csoport központjaként szolgál, s a maga nemében a legfejlettebb termelőegységek közé tartozik. A kartondobozok és szórólapok gyártására szolgáló üzem összesen 12.000 négyzetmétert foglal el, amelyből körülbelül 10.000 négyzetméter a gyártás, 2.000 négyzetméter pedig a raktározás feladataira szolgál.
A Palladio Csoportot mindig is az innovatív megközelítés és az eredményorientáltság jellemezte, nem utolsósorban azért, mert a gyógyszeripari szektorban a törvények értelmében olyan megoldásokat kell alkalmazni, amelyek biztosítják például a termékek nyomon követhetőségét és minőségét.
„A biztonság, a minőség és a fenntarthatóság három olyan vezérelv, amelyek a DNS-ünk részét képezik – hangsúlyozza Emanuele Burichetti, a Palladio Csoport műszaki és karbantartási igazgatója. – Ami közelebbről az ökológiai átállást illeti, integrált megközelítést követünk, ami magában foglalja az üzemek technológiai innovációját, a nyersanyagok felhasználását és az intelligens energiamegoldásokkal történő energiaellátást is.
Mint minden több telephelyen működő csoport esetében, a Palladio számára a fenntarthatóság olyan út, amely szisztematikus megközelítést igényel, mivel minden üzem más-más földrajzi és műszaki jellemzőkkel rendelkezik, s ezért más-más hatással van a területre.
„A Centrica Business Solutions volt az a vállalat, amely a legjobban osztotta az energiatakarékosságra és a környezeti fenntarthatóságra vonatkozó céljainkat. Az első eredményeink olyannyira bíztatóak voltak, hogy feltétlenül folytatni akartuk a megkezdett utat.” EMANUELE BURICHETTI, MŰSZAKI IGAZGATÓ, PALLADIO CS
„Minden termelőüzem esetében – tudatja Burichetti – alapos elemzést végzünk, és a megszerzett adatokból kiindulva értékeljük a rövid és a középtávú környezeti és energetikai hatásokat, mind pedig a hosszú távú gazdasági megtérülést. Ez volt a helyzet a duevillei telephelyen is: az épületinfrastruktúra – s annak részeként a központi raktár – korszerűsítése okán energiatudatosabb energiafelhasználási programot alakítottunk ki. Az elemzés és tervezés céljából megkeresett különböző vállalatok közül a Centrica Business Solutionst választottuk, mert megbízható partnernek bizonyult, és segített is az energiatakarékosság és a környezeti fenntarthatóság közös céljainak elérésében, mert a Centrica Business Solutions tisztában van azzal, hogy nem csak a borsosabb energiaszámlákból adódó gazdasági szempontok a fontosak.”
A partner kiválasztása után a Palladio a kivitelezési fázisba lépett, és a Centrica Business Solutionsszel együttműködésben megépítette a raktárépület tetőjét 390 fotovoltaikus panellel fedő napelemes rendszert, amely 2022 nyarán kezdte meg működését, s amely 156 kW csúcsértéket (évi 185.000 kWh-t) képes szolgáltatni. A Centrica Business Solutions és a Palladio az önellátásra szánt energiatermelés előnyein túlmenően évente mintegy 90 tonnás szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést valósított meg, ami 12.000 fa egy egész évi szén-dioxid-lekötésének felel meg.
Az éghajlatváltozás elleni elkötelezettség részeként a Palladio Csoport minden évben konkrét fejlesztési célokat tűz ki a teljesítmény növelése és a fogyasztás csökkentése érdekében. A leghatékonyabb intézkedések közül a csoport jelentős energiahatékonyságot ért el az üzemek korszerűsítése, a LED-es világítás használata, valamint a légkondicionálás, a világítás és a termelést kiszolgáló különböző közművek domotikus irányítása révén.
Burichetti leszögezi: „Tisztában vagyunk azzal, hogy szisztematikusan foglalkoznunk kell vállalatunk fenntartható fejlődésével: átfogó stratégiai tervezésünk és vállalati kockázatkezelésünk részeként rendszeresen értékeljük az éghajlatváltozással kapcsolatos kockázatokat és lehetőségeket, és elkötelezettek vagyunk a tisztább energia jövőjének előmozdítása mellett. Proaktív fenntarthatósági filozófiánk jegyében nem kívánunk csupán a jogszabályi előírásoknak megfelelni, hanem azonosítottuk és figyelembe vesszük a releváns környezeti szempontokat, jelentéseket készítünk a közvetlen és közvetett üvegházhatásúgáz-kibocsátásokról, és ahol csak lehetséges, intézkedéseket foganatosítunk azok mérséklésére. Emellett a természeti erőforrások pazarlásának csökkentését és a globális felmelegedés elleni küzdelemben való részvételt is célul tűztük ki, az SBTi módszertan keretében a 2°C-os forgatókönyvre javasolt csökkentési programokat követve. Bizonyos környezeti mutatók értékelésével képesek vagyunk nyomon követni a hatásokat, és érdemi intézkedéseket hozhatunk. Az eddig elért eredményeink igen bíztatóak, sarra ösztönöznek bennünket, hogy még jobban teljesítsünk. Egy másik telephelyünkön például további 500 kWp teljesítményű fotovoltaikus rendszert építünk, és a Centricával közösen számos olyan alternatívát értékelünk, amelyekkel tovább fejleszthetjük telephelyeink energetikai, környezeti és gazdasági fenntarthatóságát.”
A vállalat napelemes fotovoltaikus rendszerrel szerelte fel magát, hogy megbirkózzon a rekordszintű…
A Centrica Business Solutions segített a Moognak zöld törekvéseinek ütemezésében, és egy 2200…
Amikor a tervezés és a fenntarthatóság összefonódása a hatékonyság és a versenyképesség növekedését…
Iratkozzon fel havi hírleveleinkre:
Az adatok megadásával Ön beleegyezik abba, hogy a Centrica Business Solutions az Ön személyes adatait az Adatvédelmi szabályzatban leírtak szerint kezelje. A Centrica Business Solutions hírlevelet és egyéb, általunk relevánsnak ítélt marketinganyagot küld Önnek rendszeresen. A tőlünk érkező kommunikációt Ön bármikor lemondhatja.