Hogyan segítik az adatok és az analitika a gyártó vállalatoknak az energiagazdálkodás hatékonyabbá tételében.
A Net Zero elérése egyre inkább központi kérdéssé vált a gyártó vállalatok stratégiáiban, még a gyakran szigorodó szabályozásokkal szemben is, mint például az Európai Unió megújuló energiaforrásokról szóló irányelvének 2023 végi felülvizsgálata. Ahhoz azonban, hogy ezek a célok konkrét tettekké váljanak, gondos tervezésre és minőségi adatokra van szükség.
A Centrica Business Solutions által 500 európai vállalat körében nemrégiben végzett felmérés szerint a válaszadók 58%-a úgy véli, hogy nem fér hozzá a hatékony energiagazdálkodáshoz szükséges adatokhoz. Az érintett vállalatok különösen azt ismerik el, hogy „addig nem érzik úgy, hogy képesek lennének energiafelhasználásuk ellenőrzésére, amíg nem rendelkeznek jobb minőségű adatokkal”.
Valójában, miközben a gyártó vállalatok igyekeznek javítani fenntarthatósági bizonyítványukat, és célokat tűztek ki a működési költségek és a kibocsátások csökkentésére, sokan megrekednek a stratégiák megvalósítási szakaszában, mert nincsenek meg a megvalósításukhoz szükséges adatok.
Az adatok a fenntarthatósági út minden szakaszában kritikus fontosságúak: a szén-dioxid-mentesítési célok kitűzésétől az elérésükhöz szükséges intézkedések megtervezésén át az előrehaladás nyomon követéséig. E stratégiák többsége magában foglalja a helyszíni energiatermelési technológiák bevezetését, a megújuló energiaforrásokra való átállást, az energiamix diverzifikálását vagy a hatékonyabb technológiák integrálását. Mindezeket a lehetőségeket az köti össze, hogy jelentős beruházásokra van szükség, ami akadálya lehet a vállalati fenntarthatósági terveknek.
Ezt alátámasztandó, a Centrica kutatása azt mutatja, hogy az üzleti vezetők gyakran úgy érzik, hogy nincsenek meg az adatok az ilyen beruházások indoklásához, és ez jelentős akadálya a Net Zero elérését célzó megoldások bevezetésének és méretnövelésének.
Az adatok értékes szövetségesei ennek az akadálynak a leküzdésében. Az egyes gépek, folyamatok és üzemek szintjén összegyűjtött részletes információk ugyanis segítik a vezetőket a beruházások indoklásában és a fenntarthatósági kezdeményezések megvalósításában, nagyobb bizonyossággal a sikerükről.
Miután a beruházást megtervezték, a vállalatoknak referenciaértékeket kell meghatározniuk és nyomon kell követniük az előrehaladást. Az IoT-eszközök használata a gépek működéséből származó energiafogyasztás és kibocsátás mérésére segíthet a vállalatoknak meghatározni egy alapszintet, hogy nyomon követhessék az előrehaladást, és azonosíthassák a lehetséges javítandó területeket.
Az energiafogyasztás, a működési hatékonyság és a kibocsátási szintekfolyamatos nyomon követése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy adatvezérelt és ezáltal reális célokat határozzanak meg. Ez lehetővé teszi a tevékenységek időbeli nyomon követését, és a kibocsátási jelentésekre vonatkozó előírásoknak való megfeleléshez szükséges információk összegyűjtését.
A Centrica Business Solutions felmérése azt mutatja, hogy azok a vállalatok, amelyek nagyobb biztonsággal rendelkeznek az adataik tekintetében, általában véve jobban megbirkóznak az energiagazdálkodással. Azonban nem minden adat hasznos a vállalkozások számára. Ahhoz, hogy hatékonyan támogassák a fenntarthatósági stratégiákat, az alábbi kritériumoknak kell megfelelniük:
Ha a vállalatok bíznak az adataikban, jobban tudják kezelni az energiájukat. Az adatok a sikeres fenntarthatósági utak sarokkövei: az adatok gyűjtésével, elemzésével és felhasználásával a gyártó vállalatok áthidalhatják a fenntarthatósági célok és azok megvalósítása közötti szakadékot, elérhetik a nettó nullát és zöldebb jövőt építhetnek.Tudjon meg többet a Centrica Business Solutions Panoramic Power fogyasztásfigyelő és -elemző rendszeréről, és kezdje meg a Net Zero felé vezető utat még ma.
Iratkozzon fel havi hírleveleinkre:
Az adatok megadásával Ön beleegyezik abba, hogy a Centrica Business Solutions az Ön személyes adatait az Adatvédelmi szabályzatban leírtak szerint kezelje. A Centrica Business Solutions hírlevelet és egyéb, általunk relevánsnak ítélt marketinganyagot küld Önnek rendszeresen. A tőlünk érkező kommunikációt Ön bármikor lemondhatja.