Hogyan teljesít az Ön szervezete a mesterséges intelligenciától (AI) a költségellenőrzésig minden területen?
Amikor a piaci körülmények változékonyak, az adatok szigorú megközelítése fontosabb, mint valaha. A hosszú távú bizonytalanságot nehéz megtervezni, ami még nehezebbé teszi a fenntarthatósági stratégiák eladását a tágabb értelemben vett üzleti életben. Az adatvezérelt megközelítéssel azonban a vállalkozásoknak van mire építeniük.
Azok számára, akik hatékonyabban szeretnék kezelni az energiát, az adatok és az elemzések gyakran olyan dolgokra összpontosítanak, mint a fogyasztás, a szén-dioxid-kibocsátás és a költségek. Ideális esetben minden adatkészletre vonatkozóan alapszinteket kell létrehozni, majd ezeket szisztematikusan nyomon kell követni, amikor bármilyen működési változást hajt végre vagy új technológiákat vezet be. Csak így tudja majd biztosan, hogy mi működik, mi nem, és miért.
Akár egy új változtatásokat igazoló üzleti indoklást készít, akár egy potenciális lehetőséget próbál ki, a szervezeteknek valószínűleg jó minőségű adatokra és gondos elemzésre lesz szükségük a végső döntés meghozatalához.
Egy nemrégiben készült jelentésben megállapítottuk, hogy ha a szervezetek megbíznak az adataikban, akkor összességében jobban kezelik az energiagazdálkodást. Ezeket a vállalkozásokat adatvezetőknek nevezzük. Eredményeink azt mutatják, hogy az adatvezetők nagyobb valószínűséggel (27 százalékponttal) érzik úgy, hogy jól kézben tartják energiafogyasztásukat, mint azok, akik kevéssé bíznak az energiaadataikban. És nagyobb valószínűséggel (20 százalékponttal) érzik úgy, hogy képesek a vállalkozás szén-dioxid-mentesítésére. Úgy tűnik, hogy a szervezet energiaadatainak megismerése mind most, mind az elkövetkezendő időkre nézve előnyös.
Az energiatermelés új formái, például az intelligens hálózatok és a helyszíni energiatermelés egyre összetettebbé válnak. Ennek eredményeképpen nagy mennyiségű adat keletkezik, és ezek hatékony kezelésének egyetlen módja az lesz, ha a mesterséges intelligencia segítségével végezzük el a számok összeszámolását. A mesterséges intelligencia technológia képes ellátási előrejelzéseket készíteni, felismerni a nem megfelelő hatékonyságot és a fogyasztási mintákat - sokkal gyorsabban és pontosabban, mint bármely ember. Azok a vállalkozások, amelyek a mesterséges intelligenciára támaszkodnak, a legjobb helyzetben lesznek ahhoz, hogy a költségektől a szén-dioxid-kibocsátásig még jelentősebb megtakarításokat érjenek el.
Jelentésünkből kiderül, hogy azok a vállalkozások, amelyek bíznak az adataikban, azok a vállalkozások, amelyek a legnagyobb valószínűséggel alkalmazzák a mesterséges intelligenciát és sikeresen használják azt energiagazdálkodásuk segítésére. És egyes ágazatok mások előtt járnak.
Az orvosbiológiai és gyógyszergyártó cégek 33%-ban mondják a legnagyobb valószínűséggel, hogy jó az ellenőrzésük, amikor az AI lehetőségeinek megértéséről van szó. Míg az élelmiszer- és italgyártó vállalatoknak csak 10%-a mondta ugyanezt.
A jelentésünkben szereplő adatvezérek számos kulcsfontosságú kérdésben is előrébb járnak. E vállalkozások 78%-a állítja, hogy a fogyasztási adatokból értelmes információkat tudnak kinyerni, szemben a többi vállalkozás mindössze 40%-ával. 66%-uk szerint javítani tudják az energiaköltségek kiszámíthatóságát, és 62%-uk szerint csökkenteni tudják az energiaköltségeket, míg a többi vállalkozásnak mindkét esetben csak 43%-a.
Amint azt a kutatásunk is mutatja, az adatok hasznosítása kifizetődő. Töltse le a „Hogyan erősítik az adatok, a helyszíni termelés és a vezetés az energiakontrollt” című teljes jelentést, ha további információkat szeretne kapni az adatvezérelt megközelítés alkalmazásáról, valamint ajánlásokat szeretne kapni az energiaköltségek ellenőrzésének visszaszerzésére.
Iratkozzon fel havi hírleveleinkre:
Az adatok megadásával Ön beleegyezik abba, hogy a Centrica Business Solutions az Ön személyes adatait az Adatvédelmi szabályzatban leírtak szerint kezelje. A Centrica Business Solutions hírlevelet és egyéb, általunk relevánsnak ítélt marketinganyagot küld Önnek rendszeresen. A tőlünk érkező kommunikációt Ön bármikor lemondhatja.