Nemzetközi energetikai és szolgáltató vállalatként évente több milliárd eurót fizetünk több ezer beszállítónak – ügyfeleink háztartásának zökkenőmentes működését szolgáló alkatrészek beszerzésétől az off-shore erőművek berendezéseinek biztosításáig. Felelős beszerzési programmal rendelkező, felelős vállalatként arra használjuk vásárlóerőnket, hogy magas társadalmi, etikai és környezetvédelmi mércét valósítsunk meg a beszállítói láncunkban.
Ennek érdekében a beszállítókkal kötött szerződéseket felelős üzleti záradékokkal egészítjük ki, online beszállítói értékeléseket végzünk, helyszíni ellenőrzéseket hajtunk végre, és fórumokat hozunk létre a legjobb gyakorlatok megosztásához.
Az EcoVadis független fenntarthatósági szakértőivel együttműködve értékeljük a stratégiai és fokozott kockázatú beszállítókat, hogy beszállítói láncunkban azonosítani tudjuk a fenntarthatósági kockázatokat, például az emberi jogok figyelmen kívül hagyását, a megvesztegetést és a korrupciót. 2016-ban 73 beszállítót értékeltünk, és átlagosan 57 pontos (azaz alacsony) beszállítói fenntarthatósági kockázatot kaptunk eredményül. Ebből látható, hogy a beszállítóink többsége alacsonyabb kockázatú országokban, például az Egyesült Királyságban, Európában és Észak-Amerikában működik. Pontszámunk jobb a több iparágat magában foglaló 42 pontos (közepes) átlagnál, és javult a 2015-ben elért 54 pontos (alacsony) eredményhez képest.
Ha egy beszállító közepes vagy magas kockázatú besorolást kap, akkor közösen kidolgozunk egy korrekciós cselekvési tervet. 2016-ban egyetlen beszállítónk sem kapott magas kockázatú besorolást, viszont 12%-uk közepes kockázatú lett, ezért velük együtt fogunk működni a színvonal növelése érdekében. Ha egy beszállító továbbra sem éri el az elvárt színvonalat, akkor megszakítjuk vele a kapcsolatot.
Szükség esetén a magas kockázatú beszállítóknál helyszíni vizsgálatot is végzünk, hogy jobban megismerjük az üzleti tevékenységüket. 2016-ban két kísérleti helyszíni ellenőrzést végeztünk, amelyben érintett volt egy vietnámi ruhagyártó is. 2017-ben 15 további beszállító vizsgálatát tervezzük.
2016-ban partneri megállapodást kötöttünk a világszínvonalú Supply Chain Sustainability School intézménnyel. Az iskolával létrejött partnerség révén beszállítóink online források és workshopok széles tárházához férnek hozzá, ezzel is segítve a képességek és a felelős üzleti gyakorlatok fejlesztését. Ezenkívül együttműködünk 45 partnervállalattal új erőforrások létrehozásán és legjobb gyakorlati megközelítések meghonosításán az olyan új és növekvő problémák kezeléséhez, mint például a modern rabszolgatartás.
In 2017, the Supply Chain School helped us facilitate a Supplier Forum that we co-hosted with our largest supplier, Carillion. A több mint 70 résztvevővel lebonyolított, nagyon sikeres esemény középpontjában a fenntarthatóság legjobb gyakorlatainak megosztása, valamint a jobb munkamódszerek álltak. 2017-ben további rendezvényeket is szeretnénk tartani, hogy a lehető legjobban, innovatív módon együtt tudjunk működni beszállítóinkkal.
Tudjon meg többet a fenntartható beszállítói láncok létrehozására irányuló törekvéseinkről, és érdeklődjön a 2017-ben később nyilvánosságra kerülő, modern rabszolgatartásra vonatkozó jogszabályokról.
_____
Ha újságíróként szeretne kapcsolatba lépni médiaügyekért felelős csapatunkkal, vegye fel velünk a kapcsolatot: media@centrica.com
.
Iratkozzon fel havi hírleveleinkre:
Az adatok megadásával Ön beleegyezik abba, hogy a Centrica Business Solutions az Ön személyes adatait az Adatvédelmi szabályzatban leírtak szerint kezelje. A Centrica Business Solutions hírlevelet és egyéb, általunk relevánsnak ítélt marketinganyagot küld Önnek rendszeresen. A tőlünk érkező kommunikációt Ön bármikor lemondhatja.