A vállalatok többsége tisztában van azzal, hogy a dekarbonizációra szükség van, de sokan még most sem tudják, mennyi mindent, meddig és hogyan kell tenniük. Melyek a megfelelő technológiák, amelyekbe érdemes beruházni? Mit kell most megtenni, és mi várhat még öt évig? Hogyan kellene megoldani az ellátási lánc problémáit? Mindezeket a kérdéseket a vezetők világszerte felteszik maguknak, viszont eddig még nem jelent meg útmutatás arról, hogyan lehet a nettó zéró állapotát elérni.
Éppen akkor, amikor a vezetők elkezdtek érdeklődni a téma iránt, eddig még nem tapasztalt zavaros időszakba léptünk. A piaci volatilitás miatt – a globális pandémiától kezdve az emelkedő gázárakig – számos vezető fókuszt váltott. Nem azon gondolkoztak, hogyan cselekedjenek megfelelően az elkövetkezendő 20 év során, hanem arra összpontosítottak, hogy az elkövetkezendő 20 napban hogyan intézkedjenek megfelelően.
- Arno van Mourik, A Centrica Business Solutions International igazgatója
Ám ez a változékony környezet lehetőségeket is rejt magában. Előfordulhat, hogy úgy érezzük, épp most kisebb gondunk is nagyobb a nettó zéró törekvések elérésénél, viszont megfelelő fenntarthatósági stratégiával biztonságot kaphatunk az áremelkedésekkel szemben, miközben a széndioxid-kibocsátás is csökkenthető. A dekarbonizáció nemcsak a helyes út: üzleti szempontból is megfelelő és felvilágosult lépés.
A jövőre hagyott örökségünk a most vállalt kötelezettségeinkre épül. Ám mivel annyi kritikus jelentőségű döntést kell hozni, nehéz rájönni arra, hol is kezdjük. A Vezetői perspektívából mostani számában Jason Jacober – a Centrica Business Solutions igazgatója – osztja meg gondolatait arról, milyen lépéseket kell tennünk ma ahhoz, hogy ellenállóbbak legyünk a piaci volatilitással szemben, miközben gyorsítjuk a nettó zéró felé vezető utunkat is. Itt kezdődik. Velünk kezdődik.
Iratkozzon fel havi hírleveleinkre:
Az adatok megadásával Ön beleegyezik abba, hogy a Centrica Business Solutions az Ön személyes adatait az Adatvédelmi szabályzatban leírtak szerint kezelje. A Centrica Business Solutions hírlevelet és egyéb, általunk relevánsnak ítélt marketinganyagot küld Önnek rendszeresen. A tőlünk érkező kommunikációt Ön bármikor lemondhatja.